ING Bank Nederland ICT

 

 21-06-2006
 30-04-2007
OmgevingJava, Websphere Applicatie Server, JEE, RUP
RolAssistent software architect/Lead design, engineer
 

Project
De callcenter applicatie van ING Postbank is het centrale systeem dat door callcenter agents wordt gebruikt om Postbank klanten telefonisch van dienst te zijn. Deze applicatie dient vervangen te worden omdat het onderhoud in de nabije toekomst te complex wordt en er behoefte is aan een flexibel uitbreidbaar en toekomstvast systeem gebaseerd op door ING opgestelde interne architectuur/infrastructuur standaarden (GAA/GIA).

Uitvoering
Tijdens dit veelomvattende project heb ik de rollen assistent software architect en lead designer vervuld. In de elaboratie (voorbereidings) fase van het project was ik mede verantwoordelijk voor risico en impact analyses, planning en calculatie en het aansturen van een ontwikkelteam dat een ‘proof of concept’ implementeerde. Later voor het vormgeven van het ‘generieke raamwerk’ en het op maat maken, beschrijven en uitdragen van het ontwikkelproces. Tijdens constructie (bouw) fase was ik vooral bezig met kwaliteitsbewaking (o.a. door reviews) alsmede een deel van de implementatie.